Nogle smerter har en posturologisk årsag.

Hvis du kommer til behandling fordi du har smerter i kroppen, kan det skyldes at der er en posturologisk problemstilling.

Det betyder, at du kan have skævheder, rotationer eller låsninger i nakke/ryghvirvler som kan forårsage smerte.

Det er vigtigt at blive rettet op posturologisk, så dine smerter forsvinder.

Det er et videnskabeligt fag, der bygger på neurobiologien.

Hvordan foregår en posturologisk behandling/undersøgelse?

Undesøgelsen foregår stående. Jeg foretager forskellige manuelle test, mens du står afslappet og nyder udsigten.

Derefter vil jeg behandle for at genoprette kroppens balance. Du ligger på briksen, når jeg behandler. Det gøres bl.a. med øreakupunktur og frekvenser på øret og myroreflex teknikker på kroppen.

Til dig der vil vide mere:

Posturologi er læren om det system, der opretholder kroppens ubevidste balance. Vi kan stå oprejst pga. tonus (spænding) i de inderste muskler. De er centralt reguleret fra hjernen. Hjernen får informationer fra vores øjne, fodstilling, indre øre, huden og tryk på indre organger. Alle disse informationer har betydning for at vi kan stå oprejst, uden at skulle tænke over det.

Hvis der er skævheder er de ofte medvirkende til smerter og ubalance i kroppen. (svimmelhed og kognitive forstyrrelser)

Posturologiens mål er at årsagsbehandle ved at behandle det toniske muskelsystem.

Ofte vil der indgå behandling af kæbespænding, da den har stor indflydelse på vores kropsholdning.